Wednesday, October 21, 2009

已经12.40am了,我还没上床睡觉。刚刚发现找不回昨天发现的东西,心里有种莫名的。。。感觉(不知如何形容)。差不多将近一个月半没有更新这部落格了,突然心血来潮想添加一些感想上来。

哎,年终考试即将来临,发现很多课业需要复习,但是时间已经不足了。星期二考了MUET的speaking, 开始时多少也会紧张,不过过了一阵子却感觉到挺好玩的。不知为何,我发现自己有些不正常,一提起MUET就会大笑,进到speaking的考场时也会暗笑=.="。也许是我的英文老师的脸部表情太夸张了,她虽然很惹人厌,不过教书时还挺专业的。看大家考speaking前都在忙着读补习的笔记,感觉到他们非常压力似的;而我却轻轻松松地,不断地跟别人讲话。其实我本身挺爱讲话的,一天没有讲话好像会死这样。上个星期,班上同学还拿名单,做了一项投票,并分为五个category,1搭讪达人,2最爱‘炫’,3最冷漠,4最‘鸟’,5好好先生/小姐。猜猜看我是哪一种呢??? 哈哈,没想到平时没有什么在班上的我竟然这么多人投我一号!!!!。。。
也许我常常到处去找别人讲话吧。。。

However, I still found that my communication skill still have to improve. I don't feel relax when talk to somebody who are either looks very cool, older than me and younger than me. It's quite chanllenging because not everyone the same, people may not expose to much to let you know, and besides you shouldn't force people to tell you everything that they want to keep it as secret. We should also respect each other instead.

There are many of my friends I found that they need people to care them, I hope I can lend my ears to them and besides lend my helping hands too. The situation isn't complicated, it's just see who are the one take the first step. I also lost the direction, I know sometimes they might be suffered but what should I do. If I asked them what happen also, they might not be telling me the truth instead they will be doubted that why suddenly I ask them so much? What is my intension? If they are not willing to tell me, I also have to respect them.

无论如何,我想说一句话。
‘任何人需要我的帮助,我会尽量帮助他们;任何人想要倾诉,我也愿意聆听’

No comments:

Post a Comment